luv

Tuesday, November 30, 2010

30/11/2010 11.00p.m. DALAM KENANGAN...


thnkz boboy kerana menceriakan hari2 AA dengan kehadiran boboy dlm hidup AA...
sorry sgt2 sbb xdpt nk selamatkan n xde disisi boboy masa boboy bertarung nyawa...
sorry sgt2 sbb AA xthu boboy bergaduh dgn gegurl..
sory boboy....
sob..sob..sob..sob...

M.E.M.O.R.Y.T.H.A.T.I.M.I.S.S.T.H.E.M.O.S.T


Sedar tak sedar dah hampir setengah dekad kita berkawan. Pelbagai suka dan duka telah kita lalui. Masih segar di ingatan kali pertama kita bersua muka. Pelbagai cerita kita berkongsi. Kadang-kadang kita berselisih pendapat, kadang-kadang kita bergurau senda. Ada sahaja benda ingin di kongsi. Sama ada suka mahupun duka. Banyak kenangan telah kita lalui bersama. Masa telah jauh meninggalkan kita tanpa kita sedar. Hanya memori dan kenangan yang masih segar di ingatan. Adat dalam menjalinkan satu ikatan persahabatan. Tidak semuanya indah-indah belaka. Kadang-kadang tercalit kepahitan. Kadang-kadang terpalit kedukaan. Namun semua itu adalah rencah-rencah dalam menyedapkan lagi hidangan yang diberi nama KEHIDUPAN. Semua ini adalah persediaan bagi mematangkan diri setiap daripada kita. Apabila masalah itu timbul, kita rasa macam tidak kuat untuk menghadapinya. Sedarla wahai kawan-kawan ku, kita telah menempuhi nya dan masih lagi bersama-sama walaupun tidak serapat dulu. Namun segala kenangan kita bersama masih lagi segar dalam ingatan masing-masing. Walau apapun masalah yang kita hadapi, pecayalah kalian tetap kawan AA sampai bila-bila. Walaupun pada kalian AA bukan lagi kawan kalian. Percayala tidak sekelumit pun dihati kecil ini menidakkan kehadiran kalian sebagai kawan AA. Terima kasih kerana telah menjadi teman-teman yang telah mengajar AA tentang kehidupan.

MEMORY THAT I MISS DAMN MUCH!!!!


ASMARA!!!


Malam ini adalah episod terakhir drama bersiri ASMARA di Slot Lestary TV3. Drama ini sangat menarik dan memberi banyak pengajaran kepada sesiapa yg menontonnya. Saksikan kesudahan kisah antara Asmara dan Zaliya dan juga Melati. Adakah Melati sanggup menunggu Asmara yang telah berkahwin dengan Zaliya. Adakah keluarga Zaliya dapat menerima kehadiran Adam. Bagaimana pulak keadaan Zaliya?? Nanti kan kesudahan drama ini pada malam ini di tv3 pada pukul 9.00 malam ini.

Bagi sesiapa yang tidak pernah menonton drama ini. Ini adalah sinopsis bagi drama ini. Mengisahkan Zaliya (Faezah Elai) yang terlanjur dengan teman lelakinya, Raziq (Nazim Othman) sehingga mengandungkan anak luar nikah.


Bagi menutup malu, ayah Zaliya, Sahlan meminta Malik membenarkan anaknya, Asmara (Shaz Jazle) mengahwini Zaliya kerana Malik pernah berjanji untuk membalas hutang nyawanya. Malik yang tidak mengetahui tentang kehamilan Zaliya telah meminta Asmara menunaikan janjinya kepada bapa Zaliya. Walaupun keberatan dan mengenali perangai buruk Zaliya yang sekolej dengannya, Asmara terpaksa setuju dan melupakan perasaan hatinya dengan rakan baiknya Melati (Faralyna).

Pada malam pertama perkahwinan, Zaliya telah membongkar rahsianya malah dia juga memberitahu Asmara bahawa mereka hanya perlu berlakon dan akan meneruskan kehidupan masing-masing seperti biasa.
Asmara yang mengetahui cerita sebenar Zaliya merasa tertipu dan marah kerana dijadikan Pak Sanggup oleh bapanya sendiri dek kerana terhutang nyawaZaliya pula tidak puas hati kerana dijodohkan dengan Asmara, sering mencari salah Asmara dan meminta diceraikan. Asmara akur dengan permintaan Zaliya dan akan menceraikannya selepas dia melahirkan anak.

Zaliya terpaksa menangguhkan pembelajarannya di kolej kerana kandungannya semakin membesar. Sahlan bimbang jika rakan-rakan perniagaan akan mengetahui tentang Zaliya telah mengurung Zaliya di rumah. Walaupun tidak mencintai Zaliya, Asmara telah bertindak untuk melindunginya dan berpindah keluar daripada rumah Sahlan.
Asmara telah memikul tanggungjawabnya sebagai seorang suami dan berusaha untuk menjaga keperluan harian Zaliya yang sedang sarat mengandung. Zaliya mula berbaik-baik dengan Asmara dan jarang sekali bergaduh dengannya kerana Zaliya banyak bergantung kepada Asmara. Raziq pula berasa tidak puas hati kerana Zaliya tidak mengugurkan anaknya dan telah merancang sesuatu.

Monday, November 29, 2010

Beza Cinta, Sayang, Minat Dan Suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. Dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je.

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya.

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu. Dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. Dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan…

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Sunday, November 28, 2010

Saturday, November 27, 2010

Rintihan Hati Hawa ( Cinta Palsu )...UNTUK RENUNGAN BERSAMA...

“Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.

Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan. Bagaimana akan kujawab di hadapan Allah kelak andai ditanya? Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi? Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki dan menghias pribadiku karena itulah yang dituntut oleh Allah. Kalau aku ingin lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?



Tidak kunafikan sebagai remaja, aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahwa aku perlu menjaga perasaan itu karena ia semata-mata untukmu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi labuhan lelaki lain. Engkau berhak mendapat kasih yang tulen.

Diriku yang memang lemah ini telah diuji oleh Allah saat seorang lelaki ingin berkenalan denganku. Aku dengan tegas menolak, berbagai macam dalil aku kemukakan, tetapi dia tetap tidak berputus asa. Aku merasa seolah-olah kehidupanku yang tenang ini telah dirampas dariku. Aku bertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristigfar memohon ampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Pemilik Segala Rasa Cinta melindungi diriku dari kejahatan.

Kehadirannya membuatku banyak memikirkan tentang dirimu. Kau kurasakan seolah-olah wujud bersamaku. Di mana saja aku berada, akal sadarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang menggodaku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hatiku yang mengatakan lelaki itu bukan teman hidupku kelak.

Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku untuk memilih permata sedangkan aku hanyalah sebutir pasir yang wujud di mana-mana.Tetapi aku juga punya keinginan seperti wanita solehah yang lain, dilamar lelaki yang bakal dinobatkan sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tujuan yang satu.Tidak perlu kau memiliki wajah setampan Nabi Yusuf Alaihisalam, juga harta seluas perbendaharaan Nabi Sulaiman Alaihisalam, atau kekuasaan seluas kerajaan Nabi Muhammad Shallallahu `Alaihi Wassalam, yang mampu mendebarkan hati juataan gadis untuk membuat aku terpikat.

Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dimubazirkan perasaan itu karena kita masih tidak mempunyai hak untuk begitu. Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan. Aku takut perbuatan-perbuatan seperti itu akan memberi kesan yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak.

Permintaanku tidak banyak. Cukuplah engkau menyerahkan seluruh dirimu pada mencari ridha Illahi. Aku akan merasa amat bernilai andai dapat menjadi tiang penyangga ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, mengulurkan tanganku untukmu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan kukeringkan darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itu impianku.Aku pasti berendam airmata darah, andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepadaku.

Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu karena dengan mencintai Allah, kau akan mencintaiku karena-Nya. Cinta itu lebih abadi daripada cinta biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga. Seorang gadis yang membiarkan dirinya dikerumuni, didekati, diakrabi oleh lelaki yang bukan muhrimnya. Cukuplah dengan itu hilang harga dirinya di hadapan Allah. Di hadapan Allah. Di hadapan Allah.

“PELIHARALAH DIRI DAN JAGA KESUCIAN”

Friday, November 26, 2010

THINGS I HAVE LEARNED!!!

I've learned- that we don't have to change friends if we understand that friends change.

I've learned- that no matter how good a friend is, they're going to hurt you every once in a while and you must forgive them for that.

I've learned- that true friendship continues to grow, even over the longest distance.

I've learned- that either you control your attitude or it controls you.

I've learned- that my best friend and I can do anything or nothing and have the best time.

I've learned- that sometimes the people you expect to kick you when you're down will be the ones to help you get back up.

I've learned- that sometimes when I'm angry I have the right to be angry, but that doesn't give me the right to be cruel.

I've learned- that maturity has more to do with what types of experiences you've had and what you've learned from them and less to do with how many birthdays you've celebrated.

I've learned- that it isn't always enough to be forgiven by others. Sometimes you have to learn to forgive yourself.

I've learned- that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.

I've learned- that just because two people argue, it doesn't mean they don't love each other and just because they don't argue, it doesn't mean they do

I've learned- when a friend cries out to you. You will find the strength to help.

I've learned- that the people you care about most in life are taken from you too soon.

happy birthday to me!!!


msih blm terlmbat lg nk uckp kn happy birthday kat AA....
birthday AA ia la pada 23/11/????
thn rahsiah...hahahahaha...
anyway AA nk ckp happy birthday kat AA smoga pnjgn umur n murah rezeki... da bsr da AA skarng nie...
smoga tbah mnempuhi segala halangan n rintangan idup nie..
n be strong gurlz...anggap la dgn pertambahan umur nie..
AA mkn mtang tuk mnempuhi hidup ini...
kpd kwn2 yg tlah mng 'wish' kan kat AA..
tnkz u so much my friends....
smoga doa kalian allah makbulkan....
birthday AA thn nie sgt bermakna...
coz ade dua org yg AA nk sgt die wish
telah wish kat AA....so happy gila wa ckp same lu...
hahahahahahaha.....

kpd kwn2 yg xwish AA.. AA xkecik atie...sbb maybe diorg wish dlm hati....
(gila ko xkecik atie...) hahahahaha....

ape2 pun....


HAPPY BIRTHDAY TO YOU...HAPPY BIRTHDAY TO YOU...
HAPPY BIRTHDAY TO AA...
HAPPY BIRTHDAY TO YOUUUUUUU!!!!!!!