luv

Tuesday, May 10, 2011

PERTEMUAN DAN PERPISAHAN (PART 4)

DEAR DIARIES.......


Hari ini 10/11/2011 merupa kan hari terakhir ku di puncak alam. Pelbagai rasa bersarang di dalam lubuk hati ini. Gembira, sedih, suka, duka, nestapa, resah, bahagia semua nya ada. Hari ini merupakan hari terakhir AA bersama kawan-kawan AA a.k.a geng AA dari diploma lagi. Selama nie ade jugak kami berpisah. Tapi perpisahan kali ini merupakan perpisahan yang betul-betul. Selepas ini AA tahu semua ada jalan hidup masing-masing demi bergelar seorang wanita berkerjaya. Doa ikhlas AA, agar kawan-kawan AA semua mendapat perkerjaan yang bagus dan dapat bayar balik hutang PTPTN…hahahahahaha…..





Pertemuan antara kami bermula di UITM Dungun, Terengganu. Dari situ kami bagaikan adik beradik. Suka, duka, susah, senang bersama. Al-maklum la family jauh. Hanya kawan-kawan tempat mengadu nasib. Dulu masa kat dungun, kami nie antara geng yang paling ramai. Ada dalam 8 hingga 9 orang. kami ini kalu nak keluar ke Bandar mesti akan keluar sekali. Penuh la van kesat…(bkn kata2 kesat eh..van sekolah yang berwarna oren dan student uitm panggil van satria…tp AA panggil van kesat…hehehehehehe)….masa 2 sanggat happening…sebab semua ada. Setelah tamat diploma, seorang dari geng AA tak sambung degree. Tinggal la kami bertujuh…(sebelum korang nk cakap AA nie tak reti kira baik AA terang kan ye….jgn gelak dlu…hehehehehe) sorang lagi 2 telah keluar dari geng kami di sebab kan masalah-masalah tertentu…untuk menjaga hati semua pihak AA tak boleh cerita sebab musabab nya….hehehehe……kami meneruskan kehidupan sebagai student degree seperti biasa. Walaupun berlainan couse, kami tetap bersama. Walaupun pelbagai kejadian berlaku kami tetap nampak together. Bagi AA, AA sangat sayang akan relationship ini. Sebab AA tak pernah sekolah asrama dan ini la pengalaman pertama AA hidup jauh dari rumah. Terima kasih kawan-kawan kerana anda telah mengajar AA macam-macam benda. Benda yang membuat AA menjadi lebih dewasa…




Okey..jom kenal kawan-kawan AA yang paling AA sayang antara yang AA sayang……




Nama die HANIHAZRINA ABU HASSAN. Ini la roommate AA dari diploma lagi. Kami memang rapat. Sangat rapat. Tapi masa degree nie die ambik couse lain dari AA. So kami da tak serapat masa diploma la. Tapi still kami roommate. AA just nk cakap dengan ina. Ko tahu antara ramai2 nie aku syg ko lebih. Aku nak mintak maaf sekiranya selama kita jadi roommate nie aku ada wat ko marah, sakit hati, tak paham ko, kecewa kan ko, dan selalu tanya soalan2 yang tak masuk akal. Sory sgt2. Tapi aku dah try untuk jadi roommate yg terbaik. Ko halal kan ye semua benda yang aku da guna or terpakai. Aku doa kan ko cita-cita ko yang penah ko cita kat aku masa kat secreat recepi 2 jadi kenyataan.. jgn lupa kan aku kalu nak wat majlis 2 ye…dan jgn lak tak jemput aku kawen ko nanti…simpan album yang aku and ayien kasi ye..itu je yang kami mampu…hehehehehe…..keep in touch…..:)




Nama die WAN NUR AZRINA WAN AHMAD. Nie kawan AA dari pantai timur. Tengok nama la kan…hehehehehe. AA just nak cakap, ayien ko la kawan yang memahami aku (yeke memahami????hahahahahaha……mata ke atas tangan ke bahu….hahahahahaha). Banyak benda da kita joyah bersama dan berangan bersama. Aku doa kan ko dapat semua ape yang ko idamkan. Aku akan ingat janji kita tuk g holiday sama2. Jangan risau ye..hehehehehe... Jangan pernah nak lupa aku. Kalu ko lupa aku mamang xde la holiday kita 2…hahahaha. Lagi satu, aku sayang ko. Sweet tak aku????hahahahaha. Nanti da tak dapat la ak nk merempit lagi malam2…huhuhuhu…terima kasih sebab ko telah hilangkan ketakutan aku naik motor dan syndrome motor aku dah hilang….hahahahahaha….terima kasih banyak2…ooppsss lagi satu…jangan lupa datang kawen aku bawak hadiah yang aku senarai kan je ye…set gelas ak tak terima…hahahahahaha….tetttt…..halal kan semua benda yang aku dah makan dan minum or terpakai or terambik atau sengaja ambik…hahahahaha…..ooohhhh lupa….lagi satu jangan lupa tau kalu marah hentak pintu..hahahahahaha…..




Ini kawan AA yang bernama NUR FATIN SYUKRIAH BT SYUKOR. Makcik!!!! aku sayang kat ko…ko tahu kan makcik….thanks sbb sudi gak nak kawan dgn aku walaupun masa dip dlu kita penah gaduh…ko tak ambik hati langsung dengan aku..thanks tau….sorry kalu aku ada wat salah dengan ko..no heart feeling k…anyway, I just wish u happy with ur family and ur pokyi (yang selalu muka serius je dengan aku).hahahahahahaha…..lagi satu thanks tau sebab bawak aku and ayien g swimming. hehehehe….



NURFAEZAH ABU SAMAH. Zah thanks tau atas segala-gala nya..sorry kalu aku ada wat salah dgn ko dan aku ada kecik kan hati ko. Aku doa kan ko happy dengan family ko dan ecam. Selalu ingat aku kak long ko…hahahahahahaha….aku sayang kat ko….kalu ada masa dan panjang umur kita jumpa lagi ye…kalu ko jadi kawen dgn ecam (tapi aku doa kan jadi la ye….) jgn lupa kasi harga best2 kalu aku sewa canopy nanti…hehehehehehe




NUR HIDAYU SUKMA SALLEH. Kawan AA yang paling muda mengikut bulan kelahiran. Sukma ak sayang kat ko. Rindu nak sembang2 dengan ko. Rindu nak tngok ko berebut2 handphone sebab nak baca msg orang. rindu pasal buah cinta ko aka buah salak...sumpah kalu aku ingat ko aku msti ingat aircord…huhuhuhu…..jangan pernah lupa kat aku..tapi kalu ko da lupa kat aku nak wat mcm mana kan…redha je la..hahahahaha…..nanti kalu da ada bf jangan lupa inform kat aku….sebab kita kan sama….hahahahahaha……miss u sukma….




NADZIRAH AFIQAH MISMAN. Kawan AA yang AA sayang jugak. Nad walaupun aku tahu ko tak kan baca blog aku nie..aku just nak ko tahu aku sayang kat ko jugak sama macam aku sayang kat kawan2 kita yang lain. Cuma aku tak paham nape ko terlalu ego nak mengaku kesalahan ko atau pun aku yang terlalu ego untuk cakap benda nie salah aku. Nie bukan pertama kali kita gaduh. Setiap hujung sem diploma and degree mesti kita akan gaduh. Entah la..mungkin aku bukan kawan terbaik untuk ko..walaupun aku da try nak jadi kwn yg terbaik untuk semua orang. anyway thanks atas semua jasa baik ko sepanjang kita berkawan. Aku amat hargai nya. Aku just nak ko ingat aku sayang kawan-kawan aku termasuk ko. Terima kasih kerana mengajar aku tentang hidup. Aku doa kan ko bahagia bersama family dan epa dan dapat keje yang bagus. Halal kan segala-galanya.




Lumrah kehidupan, setiap pertemuan pasti ada perpisahan, setiap yang hidup mesti akan melalui mati. Semoga perpisahan ini menjadi kan kita semua lebih dewasa dan dapat menilai erti persahabatan yang sebenar. Kalian adalah kawan-kawan AA yang sangat AA sayang. Semoga kenangan antara kita akan terus segar dan kekal dalam hati setiap dari kita.



Anak haruan mati terperangkap
Jangan keli dikatakan sepat
Padamu sahabat daku berharap
Di sudut hatimu namaku terpahat

Dari mana hendak ke mana
Tinggi rumput dari padi
Hari mana bulan mana
Dapat kita berjumpa lagi

Padi ini semumba-mumba
Daun kurma daun cempedak
Macam mana hati tak hiba
Entah bertemu entah tidak

Pohon mengkudu tumbuhnya rapat
Rapat lagi pohon jati
Kawan beribu mudah didapat
Sahabat setia payah dicari

kalau ada sumur di ladang
boleh saya menumpang mandi
jika ada umur yang panjang
boleh kita berjumpa lagi..



"AA sayang korang semua..."

2 comments:

  1. datin oit...ni ha..mader mai join blog awok.. ingat ke kamu kat sayer lagi..?

    ReplyDelete
  2. hehehehehehe....thanks mai join blog sy...hehehehe..mula2 ingat cik kiah mana la yg join..rupa nya awk...hehehehe...mesti la ingat....mana sy leh lupa kwn2 dip sy...hehehehehe.....mak @ mas...hehehehehe....

    ReplyDelete